Діти,
сьогодні ми продовжимо вивчення розділу «Синтаксис». Наш урок буде тематичний і присвячений українському вишитому
рушнику.
Девіз уроку:
А мати
вишивала рушники
Думками й українськими
піснями…
Сьогодні ми
повинні знати про свої корені, про те, без чого не мислиться кожен народ:
народні традиції і, зокрема, обереги українського народу, і серед них основний-
український рушник.
Плесом
білого полотна
Течією
стрімких узорів
У майбутнє
лине вона,
Україна моя
неозора.
(слайд)
-Яке
поняття із розділу «Синтаксис» ми вивчали на попередніх уроках!(словосполучення)
- Визначте
словосполучення у висловленні (українські
пісні)
А сьогодні
ми розпочнемо вивчати нову тему цього розділу. А яка вона , дізнаємось за допомогою кросвордного акродиктанту .
Кросвордний акродиктан
1.
Головний член речення,
виражений іменником у Н.в.(підмет)
2.
Група слів, пов'язаних за змістом і граматично(речення)
3.
Написання слів, яке
здійснюється на основі правил орфографії(орфограма)
4.
Розділ науки про мову, де
вивчаються словосполучення і речення(синтаксис)
5.
Займенник другої особи
однини(ти)
6.
Відлуння чогось(ехо)
Якщо ви
правильно дали відповіді на запитання,
то прочитаєте тему нашого уроку.
ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ
Завдання уроку
Сьогодні на уроці
•
Визначимо поняття простого речення
•
Навчимось робити
синтаксичний розбір речення
•
Графічно зображувати
речення
Знання
даної теми буде вам необхідно для складання ЗНО.
Для початку
визначимо головні ознаки речення,
порівнюючи його ознаки із словосполученням за допомогою кіл Вена.( слайд)
-Добре.
- Слова
Нагадати ,
що говоримо про рушник і слова
Вічна пісня барв і кольорів, неповторна музика натхнення, шепіт трав і
шелест яворів, і дзвінкі турботи сьогодення.(слайд рушники)
А зараз попрацюємо індивідуально, виконаємо завдання само
диктант із перехресним завданням. (слайд)
-Скласти просте речення про український рушник
-Добре.
На уроках української мови ми розвиваємо ваші творчі здібності. Тому я
зараз пропоную вам написати власне
висловлення.
Що для нас, чотирнадцятирічних, є нині
цінностями? Тато й мама, шкільні друзі, якийсь життєвий досвід. А разом з тим,
не менш важливими, для нас ,українців, є обереги: верба, калина, вишиті
рушники. Та що ж цінувати найбільше: те, чим зараз живемо, чи те, що буде в
майбутньому?
-Викладіть ваш погляд на цю проблему.
Рідний край, рідна земля, рідний народ.
Це одвічні людські символи. Повертаючись до тематики нашого уроку, я хочу, щоб ви, згадавши його, завжди поспішали до рідного дому, до рідної неньки, до вишитих
рушників. Нехай вони будуть оберегами на все
життя і назавжди залишаються у вашому серці.
Немає коментарів:
Дописати коментар